. .

fredag 4 september 2009

Puh, kan äntligen andas ut.

nu är öppet-hus på ridskolan äntligen över för i år. Det regnade såklart, så presentationen av hästar och personal, som planerats ute blev inflyttad. Direkt från regnet ute, in till presentationen, sedan blev det spring, coachning, hejjarklack, och vägvisare, käpphästhoppningen var populär, 22 starter om jag inte minns fel... motion fick jag då iaf

prova-på ridning fanns såklart, så det blev ju några varv i skritt och ett antal i trav. Malva och Idha kämpade på uppe i voltigehörnan, men få vuxna vågade sig upp på tims trygga rygg, jag utlyste därför en utmaning. provade 5 föräldrar så skulle jag visa upp mina ytterst begränsade skills. skrapade ihop 5 tappra hjältar, men när det äntligen var dax för mig att stå i rampljuset så hade alla gått hem. en liten skara funktionärer var kvar och tittade på mig, som faktiskt stod upp, fast jag inte kört voltige sen jag var typ 10 kanske...

kom hem vid 20 i 9, kroppen är helt slut, dessutom är jag hungrig men orkar inte äta middag ><

imorrn blir det jobb i stallet halv8-halv3, känns tungt just nu. Men sen, då jävlar ska jag vara med michaela, underbaraste josefin, hanna och nån fler. längtar redan XD

puss på alla duktiga och Maria ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar