. .

måndag 9 maj 2011

Allsvenskan omgång 2

Igår gick andra omgången av allsvenskan på kiladalens lantliga ryttarförening.

Dekker gick på relativt lugnt så en bra, men tidig, start på dagen. På framridningen gick han jättefint, men han ville dock inte ta höger galoppen alls. Tog en vattenpaus och skrittade i ca 10 min, sen gick jag ned och bara satte igång honom när min start närmade sig. Väl inne på banan så dog han nästan. han blev seg och jag fick inte till någon schvung alls. Men kändes rätt ok iaf.
När vi skulle lasta och åka hem så började jag lasta som vanligt, men när han var halvvägs uppe ungefär så tog det bara stopp, vi har ju linor, annars går han inte på, men nu så såg han så himla besvärad och stressad ut över hela situationen. och det brukar han verkligen inte göra. Men vi fick på honom tillslut så vi kom hem :)

relativt nöjd med dagen, nöjd med hur han var på framridningen, men när man får ett resultat som är avsevärt sämre än vad det känts som, då känns det ju lite drygt. Men bara att kämpa vidare :)

Tyvärr var det lite knepigt att få bra kort under själva ritten. Men har fler bilder som kommer upp eftersom

Det finaste jag inte har




Glad häst som tillslut gick in :)

<3

ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar