. .

söndag 21 november 2010

Sporrar..

behöver köpa ett nytt par sporrar..
Min ena gick ju av, helt random. skulle ta upp den ur påsen för att ta på dem och gå ut å rida fram.. Då hade den ena gått av, jättekonstigt.. trodde först de fryst och slagit emot något.. Men kom på senare att det fan var 5+ ute.. Haha :)
Men de var så himla bra, såg ut som juniorsporrar, men bredare. Så jag fick dem på stövlarna iaf :)

såg när jag var ute på JW´s hemsida att han har en sporre, som jag iaf aldrig sett förut..
 nämligen "cheese graiters spurs", det är liksom bara som räfflor i metallen, alltså ingen sporrhals som står ut.. undrar bara om de är "snälla" eller lite hårdare. Men enligt min logik borde de vara lite snällare, eftersom man inte riktigt kan borra in något i hästen. Men jag vet inte riktigt.. Är det någon som har koll??
Ja det blir nog dem eller ett par vanliga kulsporrar för mig :)

Är lite kul att ha något annorlunda, men det ska självklart vara värt det iaf. och behöver inga extremsporrar på ponnyhästen iaf , och i ärlighetens namn vågar jag inte använda mina reserver som jag fick av en granne när hon sålde sin häst..


Ohh, sen såg jag dessa sporrskydd, de ska jag ha.. inget snack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar