. .

söndag 10 april 2011

Allsvenskan omgång 1

Då var tävlingsdebuten för säsongen fixad då, även första omgången av allsvenskan.

Dekker gick jättefint på framridningen, i alla fall om man jämför med förra tävlingen. Så stora framgångar där, han gick relativt lugnt och sansat på banan, men han drar i traven och bara stresspringer, så det ska jag jobba på, och ja, jag kände mig uttittad i kavajen but I liked it :)

dock råkade jag rida lite inkorrekt och slarvigt (så det bedömdes som fel väg) 2 gånger. sen svängde jag för tidigt när jag skulle ställa upp och hälsa. så blev utesluten xD Men hade jag bara inte gjort det sista misstaget så hade jag fått en runda med riktigt fina poäng och procent. lite surt men a part of the game, kan ju bara bli bättre eller vad  man ska säga :)

Summan av kardemumman är att jag till nästa tävling ska ha jobbat på att:

  • få honom att arbeta bättre i traven och inte "bara springa"
  • inte luta mig bakåt så himla mkt (sadeln tippar en bakåt)kanske padda den annorlunda
  • rida rätt 







team sbrf´s hästskötargäng :)

ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar