. .

söndag 3 april 2011

punkt åtta

8 Det här saknar jag.



När ingen tog en för givet. Man var i stallet för att man älskade hästarna och för att umgås med vänner. Man blev jublande glad och hjälpte gärna till med allt vad personal och de större tjejerna bad om. Och man fick uppskattning. Tro inte att jag är en bitter jävel som vill bli överöst med beröm och komplimanger så fort jag gör något litet. Men i takt med att ditt ansvar ökar, så blir du mer och mer tagen för givet. Du kan få skäll för att du inte gjort något, eller för att man säger nej då man ej har tid. Men hur ofta får du ens ett tack för alla timmar, allt slit och allt hjärta du lagt i ett annat projekt? inte ofta kan jag av egen erfarenhet säga.

I början får du åtminstone ett tack, men sen slutar det i bittra kommentarer när man tröttnat på att göra samma sak om och om igen utan att få så mycket som ett leende.. Jag vet att jag måste bli bättre på att säga ifrån, och bara ta på  mig saker som jag vet att jag kan göra med hela mitt hjärta :)


ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar