. .

fredag 29 april 2011

Veckans ridpass

I tisdags red jag som vanligt Dekker för Andreas. Dekker var lugn och trevlig, något "stressig" i traven, men han lugnade ned isg efter ett tag. Vi övade på liksidiga hjälper på volt, vilket fungerar jättebra för Dekker, han blir lugn och avslappnad, och lättar följdaktligen i handen. Emma var med och fotade, blev dock inte några bilder som klaffade super, utan jag sitter rubbat på de flesta, på de där jag sitter ok så gör Dekker något flum istället :) dessutom tror jag att Emma lekte med inställningarna en del då de flesta bilderna ser ut som den första och tredje bilden xD
matchade fint iallafall, utom att Idhas röda benlindor inte var i stallet, så fick bli vita senskydd ist :)

Vill passa på att varna känsliga tittare för bilder av usel kvalité och scener som kommer påverka erat undermedvetna negativt xD
så här såg hälften av bilderna ut..



dålig skärpa och sne ryttare

och så här
osynkat hummflumm på ponnyliknande häst






vet inte vad jag pysslar med, men manen satt kvar..




På onsdagen så red jag först ut barbacka på flexa tillsammans med Idha & Cassie och Emma på Dino. Var jättemysigt, inte ridit barbacka sen typ innan jul.. :)Flexa var pigg och glad och tyckte att skritt var lite överskattat när vi var påväg hem :) men hon höll sig i skinnet :)

Sen var det upp till ridskolan för banhoppning med Helena. Idha red Oka och jag Dekker. Det gick jättebra för båda två :) Oka höll sig lugn och Dekker var inte alls så springig och drog inte ifrån mig alls. Tillät Helena att höja till och med, nu är det inga drastiska höjde vi pratar om, men kändes bra att  jag inte bangade.


Flexa i somras


Så slutligen Torsdagen då.. red dressyrlektion för Monica. Vi tränade på öppna och förvänd sluta på rakt spår. tagen bakdel och sidvärtsrörelser på böjt spår. Dekker gick jättefint, han var mjuk och lugn i handen. lite dålig framåtbjudning i de förvända slutorna dock. men som alltid gör han sitt bästa och har inte så mycket mer att säga än att han var lätt och trevlig att rida idag :) hade den svarta "outfiten" som är nyinförskaffad. Hade velat ha lite kort på dels den och nu när han gick så fint så är det ju alltid kul att visa världen xD men mamma orkade inte så det får bli nästa gång ist :)

ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar