. .

lördag 5 mars 2011

Punkt ett..

Punkt ett, en presentation av mig och min häst, Dekker får agera "min häst"

Jag då- Jennifer Kristine Sandén, född -93

Jag är en tjej med rosa/turkos lugg och emofrilla, dock är jag så lite emo man kan bli :)
Jag har ridit sen slutet av förskolan,  rider lektion 2 dagar i veckan, Tisdagar och Torsdagar.
Jag tävlar dressyr lite smått på en av ridskolans hästar, SbyWr´s Dekker (strängnäsbygdens westernrider´s Dekker)
Jag är aktiv i föreningens ungdomssektion och även i tävlingssektionen. Men mitt engagemang slutar inte där, jag sitter nämligen med i Distriktets ungdomsstyrelse, och är ungdomsrepresentant i Distriktsstyrelsen.
Min stora "ryttarförebild" var när jag var yngre min grannes barnbarn, Lena. Hon hade massa örhängen och kunde massa om hästar, japp den coolaste jag visste. därför var jag även hennes skugga på sommaren då hon hade sina hästar på sommarbete uppe vid oss. Numer har jag inte riktigt någon förebild, jag plockar ihop det bästa av alla duktiga hästmänniskor jag känner och gör en superförebild :) haha

När jag inte är i stallet ellgår jag i skolan, andra året på Hotell&restaurang-linjen inriktning kock. Jag jobbar även i köket på en herrgård här i Strängnäs.

Dekker- Svenskt varmblod, fux, född -94

Dekker är en valack som tillhör Westernklubben på ridskolan ( Strängnäsbygdens Westernriders). Jag tjuvar han dock 2-3 gånger i veckan för att utöva något som är tänkt ska vara dressyrliknande. men ibland vettefan...

Finns väl inte så mycket att skriva om honom, vi vann KM typ.. Hans morfar heter 91 Salon ox, och hans farsa heter Delfins. Hans kära mor går under namnet Parma.



1 kommentar: