. .

torsdag 3 mars 2011

Torsdag 3/3-11

Idag startade Dressyr-specialen officiellt upp igen. Och det känns så "rätt" vi är få, max 6st. Alla har koll och ingen är i vägen för alla.Det som är synd med Specialen är att den ligger så sent, 20.30-21.30. Fast å andra sidan kanske det sållar bort några av de mer oseriösa.
På ett sätt skönt att det bara är jag och Alice som är juniorer. Man koncentrerar sig mer på själva ridningen och glömmer nästan bort de övriga 5. När jag rider på Tisdagar är ju flera av  mina vänner där, så vi flummar ju lite då.

Dekker kändes i alla fall jättefin idag, han hängde inte så mycket. Först när vi arbetade i trav på 20 meters volt hängde han i lite, antagligen var han trött m.m. tycker att han i övrigt gick riktigt trevligt och samarbetsvilligt..


Innan jag körde upp till ridskolan var jag i Vedstallet och red Silas. skrittade ut ca 45 min, mamma och Zack följde med också :) Silas, som är ett litet fån vägrade gå förbi min mamma, och bytte hon sida på vägen var han tvungen att göra det också xD

Hade tänkt ta med kameran så mamma hade fått fota lite från lektionen och på Silas, men allt blev stressigt så glömde den :(

ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar