. .

tisdag 29 mars 2011

punkt sju

7 Mitt bästa och sämsta hästminne.

fick tänka ett tag för att komma fram till mitt bästa hästminne, och är inte helt säker på att jag har valt det bästa. tråkigt nog är det sämsta lättare att komma på.

Iallafall, mitt bästa hästminne, under de 10 år jag har hållt på med hästar så hinner man få en del bra minnen. Men tror att ett av de bättre hästminnen jag har är sommaren jag spenderade med Busen. en liten shettishingst som var på sommarbete här. han var inte inriden eller någonting, men jag gick på promenader med honom, borstade, myste i hagen. han var verkligen en supermysig vän.

Mitt andra bästa minne är Kiara, såklart. vem annars liksom? har skrivit om min gris förut, så ni får leta lite i arkivet så hittar ni bilder och texter om henne :)

Mitt sämsta hästminne då..

Inte helt oväntat är det också Kiara, fast vafan näe det är nog inte det. visst en av de hemskaste dagarna i mitt liv var när jag fick samtalet om att hon avlivats. Men jag hade aldrig utvecklats så pass mycket om jag inte bytt till Dekker. känner mig jätte elak som tänker så, men jag vet inte vad jag ska tycka längre. jag orkar inte vara ledsen längre. orkar inte bry mig om den jävla hästen. Jag har inte tid eller psyke till att tänka på henne just nu, får ta itu med det senare

Mitt sämsta hästminne då, ett som jag kommer ihåg väldigt väl är iallafall när jag skulle vara med i julshowen på ridskolan för första gången. Skulle bara vara med i Luciatåget, så var inne i stallet med en häst som jag skulle ställa in. Ingen kom och sa till mig vart jag skulle gå och när. så när Luciatåget skulle vara visste jag inte vart jag skulle vara. slutade med att ingen hjälpte mig och alla bara sket i mig. grät och gick in i stallet, sen åkte jag nog hem ganska omgående



så, ska damma av scannern så ni får lite foton på Busen :)
ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar